Hazánk0

5 érdekesség, amit nem tudtál Budapestről

Tudtad, hogy eredetileg a körút helyén hajózható Duna-csatornát terveztek? És azt, hogy a városligeti Vajdahunyad vára először fából készült el? Ezekről és további budapesti érdekességekről is olvashatsz ebben a blogbejegyzésben! (bővebben...)

Az Országos Kékkör - Hazánk legszebb tájait fedezheted fel ezen az útvonalon

Sokunk vágya végigjárni az El Caminót, de talán nem is sejtjük, hogy a spanyolországi úthoz hasonló spirituális élményt hazánkban is elérhetünk. Magyarországon három hosszú túraútvonal halad végig, amelyek egy hatalmas körré forrnak össze. Az Országos Kékkörön nem csak állóképességünket és kitartásunkat tesztelhetjük, a természet szépségeit és az ország kulturális értékeit is megismerhetjük. (bővebben...)

A varázslatos Kiskunság - 5 szuper látnivaló Kiskőrösön és környékén

A Duna és a Tisza között fekvő terület, a Kiskunság különleges szépséggel bír: bár nincsenek hegyei, a szikes, már-már félsivatagos táj egyedülálló az országban. A homokbuckás, napsütötte vidéken kiváló borokat termesztenek, amelyeket vétek lenne nem megkóstolni, ha éppen itt járunk. És hogy mit érdemes megnézni ezek a környéken? Máris elárulom! (bővebben...)

Így változott Debrecen az elmúlt években - Alig lehet ráismerni a hajdúsági városra

Annak ellenére, hogy korábban több évet töltöttem Debrecenben, már hosszú ideje nem láttam a hajdúsági várost. Az ott végbemenő fejlesztéseket csak hírből ismertem, de egy meghívásnak köszönhetően a múlt héten végre saját szememmel is megnézhettem ezeket a változásokat. (bővebben...)

4 dolog, amit nem hagyhatsz ki a Hortobágyon

A Hortobágyi Nemzeti Park a legrégebbi és a legnagyobb nemzeti parkunk, amely nem csak a magyarok, hanem a külföldiek számára is vonzó úti cél. Bár nincsenek magas hegyei, a puszta látványa mégis lenyűgöző, ráadásul jóval több kikapcsolódási lehetőséget kínál, mint sokan gondolják. Megnéztük, mi az, amit mindenképpen érdemes kipróbálnunk, ha erre járunk! (bővebben...)

A festői Felsőtárkányi-tó

Bár már nagyon sokat hallottam a Felsőtárkányi-tó szépségéről, akármilyen közel is található a lakóhelyemhez, valamiért soha nem jártam ott. Tudom, hiba volt, és idén nyáron úgy éreztem, ezt feltétlenül be kell pótolnom. Az apropót pedig az adta, hogy végre megleptem magamat egy új fényképezőgéppel, és úgy gondoltam, ez az ideális helyszín, hogy kipróbáljam legfrissebb szerzeményemet! (bővebben...)

A tihanyi visszhang nyomában

Már többször jártunk Tihanyban, de eddig csupán az apátságot és az onnan elénk táruló meseszép panorámát csodáltuk meg. Idén viszont nyakunkba vettük ezt a bájos kis települést, bejártuk hangulatos utcácskáit, felfedeztük a békésen hullámzó Belső-tavat és megtaláltuk az elveszettnek hitt visszhangot is. (bővebben...)

Biciklitúrára fel! - Avagy fedezzük fel a Tisza-tavat két keréken

Mindig is szerettem biciklizni, de hosszabb kerékpártúrába soha nem mertem belevágni. Egészen tavaly nyárig, amikor is elindultunk, hogy felfedezzük a Tisza-tavat. Nem terveztük, hogy teljesen körbetekerjük, csupán addig, ameddig bírjuk. Végül Poroszlótól Kisköréig jutottunk (oda-vissza körülbelül 60 km), de a kirándulás olyan hatást tett ránk, hogy már akkor eldöntöttük, hamarosan a déli oldalt is felfedezzük. (bővebben...)

Lillafüred őszi színekben

A nyár elmúltával hajlamos vagyok temetni a jó időt, a vidámságot, és már ilyenkor igyekszem lelkileg felkészülni a barátságtalan, zord télre. A hideg reggelek és a ködös, esős napok mellett azonban az ősz is tartogat számunkra szépségeket. Érdemes kihasználni a szeptemberi-októberi napsütést, kirándulni, és megcsodálni a fák ezer színben pompázó lombkoronáját. Így tettünk mi is, amikor a Bükk hegységben található Lillafüredre látogattunk. (bővebben...)

Magyarország tetején - Ezúttal a Mátrában jártunk

Egy napos májusi délelőttön útra keltünk, hogy felfedezzük Magyarország legmagasabb pontját és annak környékét. Utunk során bejártuk az egész Mátrát, Kékestetőt érintve, Sástótól Sirokig. (bővebben...)

A Városliget tavasszal

Nagyjából egy hete kezdetét vette a Ligeti Programok 2012 nevű rendezvénysorozat Budapest második legnagyobb közparkjában, a Városligetben. Ezen alkalomból – a kissé borongós idő ellenére – én is kilátogattam egy séta erejéig, hogy a rügyező, virágzó fák között levezessem a hétköznap felgyülemlett feszültséget. (bővebben...)

Kirándulás a Bükkbe

A hosszú, végtelennek tűnő téli hónapok után végre megérkezett a várva várt enyhülés: a kellemes tavaszi szellő érintése kirándulásra csábít bennünket. Itt az alkalom a kimozdulásra, a Bükk lábánál fekvő kicsinyke település, Szilvásvárad és környéke kitűnő lehetőség a testmozgásra illetve a szellemi kikapcsolódásra. (bővebben...)

Egy Tisza-tavi kirándulás története

Már hosszú évek óta utazom a Füzesabony-Debrecen vasútvonalon, – noha egyetlen hegyet sem láthatunk az Alföldön – fél távnál minden alkalommal kinézek az ablakon: az út kétségtelenül legszebb része a Poroszló és Tiszafüred közötti szakasz, a Tisza-tó. (bővebben...)

Irány Nógrád!

Egri születésűként különösen büszke vagyok az Észak-magyarországi régió tájaira, kultúrájára. Természetes, hogy elfogult vagyok Heves megyével szemben, most azonban nem ide, hanem egy hasonlóan szép vidékre, a szomszédos Nógrád megyébe szeretném meginvitálni olvasóimat. (bővebben...)

Pusztakocsikázás a Hortobágyon

Ha megkérdeznénk egy külföldit, mi jut először eszébe Magyarországról, minden bizonnyal azt felelné: a „gulasch” és a puszta. Bevallom, régen nem igazán értettem, miért is olyan híres ez a nagy és kietlen síkság… Valódi szépségét most, immár felnőtt fejjel kezdem megérteni. Ennek a megértési folyamatnak a kialakulásához kétségtelenül hozzájárultak a hortobágyi pusztakocsikázáson szerzett kellemes emlékeim. (bővebben...)

Balatonfüred és a balatoni nyár…

Ez alkalommal egyik kedvenc magyar városomba szeretném elkalauzolni az olvasóimat, egy olyan helyre, amely engem olyannyira elvarázsolt, hogy hosszú-hosszú évek óta minden nyáron visszatérek ide legalább egy hetet eltölteni. Balatonfüred, amely nem csupán a fürdőzési lehetőségeiről ismert, mediterrán éghajlatával, a folyton nyüzsgő kikötőjével, a Tagore sétánnyal és kulturális rendezvényeivel méltán vívta ki a Balaton északi partjának fővárosa címet. (bővebben...)